مقالات

هر آنچه از یخچال ویترینی خوابیده باید بدانید

در هر فروشگاه مواد غذایی‌، حداقل یک نوع از یخچال‌ فریزهای فروشگاهی برای نگه‌داری مواد غذایی خراب شدنی وجود دارد. فرقی نمی‌کند که فروشگاه، یک هایپرمارکت زنجیره‌ای بزرگ باشد. یا یک سوپرمارکت محلی; در هر صورت برای مواد نگه‌داری آن دسته از مواد غذایی که نیاز به دمای سرد دارند. باید حداقل از یک یخچال یا فریزر فروشگاهی استفاده کرد. یخچال‌های فروشگاهی با توجه به نوع کاربرد و استفاده، انواع مختلفی دارند، که یخچال ویترینی خوابیده یکی از کاربردی‌ترین مدل‌های آن می‌باشد.

استفاده از یخچال در فروشگاه مواد غذایی چه ضرورتی دارد؟

همان طور که می‌دانید تعداد زیادی از مواد غذایی و خوراکی نباید در دمای بالایی نگه‌داری شوند. برای سالم و تازه ماندن به هوای سرد نیاز دارند. از این رو برای نگهداری آن‌‌ها، یخچال و یا فریزر ضرورت دارد. در این ارتباط می‌توان لبنیات را مثال زد که باید حتما در یخچال نگه‌داری شود. در غیر این صورت به سرعت فاسد می‌شود. بنابراین یخچال و یا فریز، یک وسیله ضروری در هر فروشگاه مواد غذایی به شمار می‌رود. اما یخچال‌‌های مورد استفاده در فروشگاه‌، با یخچال خانگی و معمولی تفاوت داشته و به صورت اختصاصی در انواع مختلف فقط برای استفاده در فروشگاه‌ها،‌ طراحی و ساخته شده است.

یخچال های قدیمی ویترینی

یخچال‌های قدیمی که بیش‌تر از ورق گالوانیزه ساخته شده بودند. به صورت خوابیده و یا ایستاده بود، تنها یک هدف را دنبال می‌کردند. آن هم حفظ کیفیت مواد غذایی و جلوگیری از خراب شدن آن‌ها‌ در دمای پایین. با گذشت زمان، یخچال‌های قدیمی جای خود را به یخچال‌های جدید‌تری مثل یخچال و فریزرهای ویترینی فروشگاهی دادند. یخچال‌هایی که در کنار حفظ کیفیت مواد غذایی‌، هدف دیگری یعنی جلب توجه مشتری و افزایش فروش را نیز دنبال می‌کنند.

یخچال‌های ویترینی فروشگاهی یا همان یخچال فروشگاهی خوابیده، مدل‌های مختلفی دارد. یک نوع از یخچال فروشگاهی است که شاید هنوز خیلی شناخته نشده است. اما کاربردهای بسیاری دارد و می‌تواند جایگزین‌ مناسبی برای یخچال‌های فروشگاهی ایستاده به شمار رود. در ادامه شما را با کاربرد یخچال فریزر خوابیده فروشگاهی آشنا می کنیم.

آشنایی با یخچال ویترینی فروشگاهی و کاربردهای آن

همان طور که در بخش قبل اشاره کردیم. یخچال‌های مدرن با ظاهر و طراحی متفاوت جایگزین یخچال‌‌های فروشگاهی قدیمی شده است. یخچال‌‌های مدرن به دو دسته یخچال ویترینی خوابیده و یخچال ویترینی ایستاده تقسیم‌بندی می‌شود. که ما در اینجا می‌‌خواهیم به مدل ویترینی خوابیده بپردازیم.

ارتفاع یخچال های ویترینی

یخچال‌های ویتریتی خوابیده، از ارتفاع کم‌تر از یک و نیم متر برخوردار است. اما در مقابل عرض و عمق بیش‌تری دارد. برای نگهداری و قرار دادن یک نوع از مواد غذایی به کار برده می‌شود. این بدین معناست که اگر می‌خواهید فقط یک مدل محصول، برای مثال بستنی را در یک یخچال قرار دهید. مدل ویترینی خوابیده انتخاب مناسبی است. در یخچال‌‌های خوابیده دسترسی به محصولات داخل آن، به راحتی امکان‌پذیر است.

یخچال‌های ویترینی خوابیده از ظرفیت سرمایشی زیر صفر برخوردار هستند.

بیش‌تر یخچال‌های خوابیده، در حقیقت از نوع فریزری هستند. که آن هم به دلیل دمای زیر صفر آن‌ها است. اگر دقت کرده باشید. در یخچال‌های خوابیده فروشگاهی، معمولا مواد غذایی مثل بستنی، گوشت و… که نیاز به دمای زیر صفر دارند، قرار داده می‌شود. با وجود اینکه بیش‌تر از یخچال‌‌های ویترینی خوابیده برای نگهداری این دسته از مواد غذایی استفاده می‌شود. اما از یخچا‌ل‌های زیر صفری ایستاده نیز می‌توان برای این منظور استفاده کرد. حالا چرا در این موارد یخچال‌‌های خوابیده به ایستاده ترجیح داده می‌شود.  در بیش‌تر فروشگاه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد؟ دلیل آن در ظرفیت سرمایشی بهتر و قدرت بالاتر موتور یخچال خوابیده است. که در بخش زیرین یخچال قرار دارد و فشار کم‌تری به کمپرسور یخچال وارد می‌کند.

مدل‌‌های جدید یخچال‌های خوابیده ویترینی

یخچال‌‌های ویترینی خوابیده از تنوع زیادی برخوردار هستند. برخی از آن‌ها یخچال‌های خوابیده ساده با یک درب کشویی هستند. اما مدل‌های دیگری از آن وجود دارد. که با طراحی‌ و ساخت مدرن‌تری به بازار عرضه شده‌اند. مدل‌های مدرن‌‌های از ویژگی‌‌هایی مثل بکارگیری شیشه‌های شفاف، طراحی‌های دو درب، طراحی مخصوص فروشگاه‌‌های زنجیره‌ای، درب‌های کشویی و… برخوردار هستند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *