کاتالوگ محصولات گروه صنعتی عقاب سرد

سرد خانه های ثابت گروه صنعتی عقاب سرد

سرد خانه های ثابت
سردخانه ثابت تاسیساتی است که شرایط لازم برای نگهداری مواد فاسد شدنی، مواد غذایی و حتی مواد کشاورزی را از نظر دما و رطوبت نسبی به طور مصنوعی تامین می نمایید و مواد را در طولانی مدت به وسیله عوامل خنک کننده نگهداری می نمایید. سردخانه صنعتی مدل ثابت در دو نوع بالای صفر و زیر صفر ساخته می شوند که نوع دمای بالای صفر برای نگهداری مواد غذایی و لبنیات، نوع دمای زیر صفر برای نگهداری گوشت و مرغ یخ زده و … می باشد.
مشخصات فنی سردخانه ثابت
عایق یندی : تزریق فوم پلی یورتان-
جنس بدنه : گالوانیزه-
موتور : بیتزر آلمان-
برق : تک فاز و سه فاز-
درب : کشویی و لوله ای-
ابعاد : به انتخاب مشتری

 

ویژگی سرد خانه های ثابت گروه صنعتی عقاب سرد

اجزا سردخانه های صنعتی شرکت عقاب سرد عبارتند از : موتور محرك : كمپرسور سردخانه مي باشد و انرژي آن را تأمين مي كند كه معمولاً برقي است. كمپرسور : وظيفۀ متراكم نمودن گاز را دارد كه به اين ترتيب بيشترين فشار را در گاز ايجاد كرده كه منجر به بالا رفتن حرارت گاز مي شود. كندانسور : وظيفۀ خنك نمودن گاز حاصل از كمپرسور را برعهده دارد. اوپراتور ها : خنك كننده هاي داخل اتاقك هاي سردخانه هستند كه گاز سرد حاصل از كندانسور و شير انبساط را در محيط بستۀ داخل شبكه هاي خود، وارد اتاقك نموده و اين سرما توسط دمند ها در محيط اتاقك پخش مي شود. 

سردخانه ثابت بالای صفر

سردخانه ثابت بالای صفر می تواند محصولات را در دمایی بین 1 تا 4 درجه ی سانتی گراد نگهداری کنند، و معمولاً در این سردخانه ها محصولات داخل سردخانه را در دمایی بالاتر از دمای انجمادشان نگه داری می کنند، تا مواد مختلف درون آن خنک مانده و خراب نشوند. این نوع از سردخانه ها می توانند محصولات را بین بازه ی زمانی یک تا 15 روز نگهداری کنند. از این سردخانه ها برای نگهداری محصولاتی از قبیل سبزیجات، میوه، صیفی جات، محصولات لبنی، گل و گیاه، دارو استفاده می کنند.سردخانه ثابت زیر صفرسردخانه ثابت زیر صفر این نوع از سردخانه ها که تحت عنوان سردخانه های انجماد هم شناخته می شوند، دستگاهی برای نگهداری و منجمد کردن محصولات از قبیل گوشت منجمد، مرغ منجمد، ماهی منجمد، سبزیجات منجمد، صیفی جات و... در دمایی بین 12- تا 23- درجه ی سانتی گراد می باشند، و حتماً باید آن ها را به صورت منجمد نگهداری کرد، تا خراب نشوند.

سرد خانه های سیار گروه صنعتی عقاب سرد

مزیت سرد خانه های سیار ( کانکسی ) در یکپارچه بودن اتاق و مدارسرمایشی آن است؛ به همین دلیل امکان حمل و جابجایی آن به‌وسیله لیفتراک یا جرثقیل وجود دارد. سردخانه های سیار در فضای باز و غیرمسقف نیز قابل استفاده هستند و باتوجه به نیاز مشتری طراحی و ساخت آن‌ها در ابعاد استاندارد یا سفارشی امکان‌پذیر است.اگر خریداران نتوانند فضای ثابت و مشخصی برای احداث سردخانه در نظر بگیرند، سردخانه کانکسی متحرک (سیار) به بهترین گزینه آن‌ها تبدیل می‌شود. گاهی خریداران به دلیل موقتی بودن مکان استقرار یا زمان بهره‌برداری، از سردخانه کانکسی یا سردخانه سیار استفاده می‌کنند.

ویژگی های سردخانه کانکسی عقاب سرد

 متحرک تمامی جداره‌ها با پلی اورتان به چگالی ۳۹ تا ۴۰ کیلوگرم بر مترمکعب و ضخامت ۴ تا ۱۵ سانتی‌متر عایق می‌شود تا دارای کمترین میزان اتلاف سرما باشد. استفاده از عایق به ضخامت ۱۰ سانتی‌متر رایج‌تر است. پوشش داخل و بیرون اتاق ورق گالوانیزه رنگ شده به ضخامت ۰٫۵ میلی‌متر است. کف اتاق با پوشش ورق آلومینیوم آجدار تقویت می‌شود. برای جلوگیری از آسیب‌های محیطی مثل بارش باران، سقف سردخانه ایزوگام می‌شود. درب سردخانه از نوع لولایی، دو لنگه یا کشویی بوده و ابعاد آن به درخواست مشتری قابل تغییر است. روشنایی اتاق سردخانه از نوع LED و ضد غبار و ضد نم با درجه حفاظت IP65 است.

ویژگی سرد خانه های متحرک و پرتابل گروه صنعتی عقاب سرد

سردخانه متحرک و پرتابل : در مقایسه و طبقه بندی سردخانه ها می توان موارد متعددی را مورد بررسی قرار داد که یکی از موارد می تواند قابلیت جابجایی سردخانه بعد از راه اندازی باشد. به این نوع از سردخانه که امکان جابجایی را داراست سردخانه متحرک نیز می گویند. البته باید به این موضوع اشاره داشت ک تفاوتهایی بین سردخانه متحرک و سردخانه پرتابل وجود دارد ازجمله اینکه سردخانه پرتابل دارای ساشی فلزی است که کمپرسور و تجهیزات آن روی شاسی سوار می شوند و بصورت یکپارچه با جرثقیل جابجا می شود. اما سردخانه متحرک برای جابجایی باید بصورت کامل باز شده و در محل جدید دوباره نصب گردد.۱۳:۱۵اتاق و یخچالسازی عقاب، تولید کننده سردخانه های ثابت و سیار بالای صفر و زیر صفری،  انواع کامیون 

سرد خانه های پیش سرد گروه صنعتی عقاب سرد

حجم تولید روزانه محصولات دامی، صید آبزیان یا لبنیاتی مثل ماست و بستنی با یک‌دیگر متفاوت است. براساس نوع محصول و ظرفیت تولید روزانه آن، زمان انجماد آن مشخص می‌شود. به همین دلیل ممکن است فرآیند انجماد روزانه انجام نشود. در این شرایط، نیاز به فضایی برای نگهداری محصولات داریم. سردخانه مواد اولیه، یک سردخانه نگهداری بالای صفر است که محصولات تا زمان انجماد سریع در آن نگهداری می‌شوند. سردخانه پیش سرد فرض کنید زمان فرآیند انجماد محصولات فرارسیده؛ محصولات خروجی از سردخانه مواد اولیه دمایی حدود ۲۰ درجه ‌سانتی‌گراد دارند. این دما برای ورود به تونل انجماد که برای دما‌های زیر صفر طراحی شده است، مناسب نیست. زیرا ورود محصول با این دما باعث ایجاد نوسان دمایی داخل اتاق انجماد سریع می‌شود. برای جلوگیری از ایجاد نوسان دمایی بهتر است ابتدا دمای محصول در سردخانه پیش ‌سرد کاهش یابد. 

اتاق انجماد

اتاق انجماد محصولات پیش سرد شده آماده ورود به تونل انجماد هستند و باتوجه به نوع محصول معمولا به‌وسیله ترولی (گاری) یا جعبه به داخل اتاق انجماد سریع منتقل می‌شوند. همچنین برخی از مواد غذایی ممکن است با بسته‌بندی وارد تونل انجماد شوند. مدت زمان لازم برای انجماد هر محصول متفاوت است. برای مثال زمان انجماد گوشت گاو، ماهی و مرغ در بازه‌ی بین یک تا چند ساعت متغیر است. در این مرحله هرچه سرعت انجماد سریع‌تر و تعداد کریستال‌های یخ بیشتر باشد، آسیب کمتری به بافت محصول وارد می‌شود.

سرد خانه های بیمارستانی گروه صنعتی عقاب سرد

سردخانه ی بیمارستانی سردخانه بیمارستانی یکی از دستگاه‌های سردخانه ای است که در بیمارستان‌ها، مراکز پزشکی قانونی و حمام‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. این محصول برای نگهداری میت انسان تا مدت‌های طولانی کارایی بالایی دارد. مشتریان با توجه به نیاز و بسته به میزان سرمایش و تعداد کابین می‌توانند انواع مختلفی را خریداری کنند. جنس این نوع یخچال ترجیحاً از ورق استنلس استیل 304 است، البته با ورق گالوانیزه ارزان‌تر ساخته می‌شود. عایق بدنه به طور مؤثری مصرف برق را کاهش می‌دهد و عمر یخچال را افزایش می‌دهد. در واقع مهم‌ترین عامل در سفارش سردخانه‌های بیمارستانی توجه به عایق و همچنین موتور است. کیفیت این دو فاکتور در مصرف برق بسیار کارآمد است. این تجهیزات مانند یخچال و فریزر دارای موتور یا کمپرسوری هستند که با وارد شدن به چرخه تبرید، مبرد سرمای لازم را تولید می‌کند. شایان ذکر است وزارت بهداشت دستورالعملی برای سردخانه‌های بیمارستانی صادر کرده که باید مدنظر قرار گیرد. (بدیهی است در هنگام سفارش و استفاده از این تجهیزات باید به این دستورالعمل‌ها توجه شود.) یخچال‌های بیمارستانی معمولاً روی دمای منفی 5 درجه یا صفر تنظیم می‌شوند، اما می‌توان آنها را روی 8 درجه زیر صفر نیز تنظیم کرد.

سرد خانه میوه بالای صفر گروه صنعتی عقاب سرد

ذخیره میوه و سبزی در سردخانه‌ ثابت، مناسب برای باغداران، کشاورزان یا سرمایه‌گذارانی است که زمین یا سوله‌ای از پیش‌ ساخته‌شده دارند. احداث سردخانه ثابت میوه با ظرفیت‌ بالا یکی از بهترین روش‌ها برای استفاده از چنین دارایی است. باتوجه به نوع میوه و نحوه مصرف آن، سرد خانه ‌می‌تواند به صورت سردخانه ی بالای صفری یا زیر صفر طراحی و ساخته شود.

سرد خانه لبنیات بالای صفر گروه صنعتی عقاب سرد

سردخانه لبنیات بالای صفر برای نگهداری فرآورده‌های لبنی که مصرف روزانه دارند از سردخانه لبنیات بالای صفر استفاده می‌شود. بازه دما در این سردخانه باتوجه به نوع محصول و مدت زمان نگهداری آن تعیین می‌شود. بر همین اساس سردخانه لبنیات بالای صفر معمولا دمایی بین ۰ تا ۱۰ درجه دارد. این دما برای برخی از محصولات خاص مثل پنیر ممکن است ۲۵ درجه باشد. در ادامه مطلب به معرفی سردخانه‌ها براساس هر محصول می‌پردازیم.

سردخانه تخم مرغ گروه صنعتی عقاب سرد

اتاق‌های حمل بار اتاق‌های ايزوله حمل بار عقاب سرد با ضخامت ديواره سقف 4 سانتی‌متری قابل نصب بر روي تمامی تيپ‌های خودروهای تجاری (وانت بار، كاميونت و كاميون) می‌باشد. با توجه به تنوع خودروهای تجاری موجود در بازار و مقاومت شاسی آن‌ها، گروه صنعتی عقاب سرد طراحی اتاق‌های ايزوله حمل بار متناسب با شاسی هر خودرو را در اين سال‌ها انجام داده است و می‌تواند سفارشات مشتريان عزيز را در اسرع وقت توليد و تحويل دهد. این مجموعه افتخار همكاری با شركت‌های بزرگ پخش در صنايع غذايی، دارويی، لبنياتی و... در سفارش‌های بالا را دارد. از مزايای اتاق‌های حمل بار می‌توان به موارد زير اشاره كرد: بهره‌مندی از آهن با ضخامت 4 ميلی‌متر (آجدار يا صاف) برای كف اتاق شاسی مخصوص جوش از شاسی خمكاری شده با استحكام بالا كه جهت مقاومت بيشتر در برابر خوردگی طراحی شده است. درب عقب مخصوص حمل بار، سبک و مقاوم، اتصال يراق آلات بدون پرچ كه باعث باعث افزايش طول عمر درب‌ها می‌شود كه در بازار بی‌نظير است.

سردخانه خرما گروه صنعتی عقاب سرد

سردخانه خرما در نمونه های مختلف و با ظرفیت های متفاوت ساخته می شود؛ تا از خرما ها به بهترین نحو نگهداری شود. خرما میوه ای مقوی و پر خاصیت در دنیا است که توسط بیشتر مردم مورد استفاده قرار می گیرد. این میوه از نخلستان ها برداشت شده و به سردخانه های خرما منتقل می شوند. بسته به این که نوع سردخانه راه اندازی شده برای نگهداری خرما چیست، ظرفیت نگهداری از این میوه نیز متفاوت است. برخی از انواع سردخانه خرما در کشور، تا 50 هزار تن ظرفیت نگهداری از خرما را دارند. در حالی که برخی دیگر از سردخانه ها می توانند تا 65 هزار تن نیز خرما را نگهداری کنند. این نوع سردخانه ها بیشتر در استان هایی که محلی برای تولید خرما هستند ، احداث می شوند. استان هایی همچون خوزستان، بوشهر، کرمان، فارس و … . پس میزان ظرفیت این نوع سردخانه ها بسته به نوع سردخانه می تواند متغیر باشد.

لیست مشتریان گروه صنعتی عقاب سرد